Şerbetpınarı Köyü Forum Sitesi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Mart 2024
PtsiSalıÇarş.Perş.CumaC.tesiPaz
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Takvim Takvim

Giriş yap

Şifremi unuttum

Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma

Anahtar-kelime

Sakarya’ dan Haberler
En son konular
» Gezebilsem | 2. Bölüm | Gürkan Uygun & Ortaköy Köyü | Kanal 7
Sakarya Yöresi Halk Oyunlarinda Kullanilan Çalgilar  EmptyÇarş. Ekim 24, 2012 6:43 pm tarafından yasinkun

» Gezebilsem | 1. Bölüm | Gürkan Uygun & Ortaköy Köyü | Kanal 7
Sakarya Yöresi Halk Oyunlarinda Kullanilan Çalgilar  EmptyÇarş. Ekim 24, 2012 6:23 pm tarafından yasinkun

» Fındık bulamayan tüccar harmana indi
Sakarya Yöresi Halk Oyunlarinda Kullanilan Çalgilar  EmptyC.tesi Eyl. 17, 2011 9:36 am tarafından yasinkun

» Fındık İhracında Rekor | 06.09.2011
Sakarya Yöresi Halk Oyunlarinda Kullanilan Çalgilar  EmptySalı Eyl. 06, 2011 6:28 pm tarafından yasinkun

» Oruç Rehberi indir | Download
Sakarya Yöresi Halk Oyunlarinda Kullanilan Çalgilar  EmptyPaz Ağus. 21, 2011 4:20 pm tarafından yasinkun

» Açıktan oruç yemek
Sakarya Yöresi Halk Oyunlarinda Kullanilan Çalgilar  EmptyPaz Ağus. 21, 2011 4:07 pm tarafından yasinkun

» Adet ve Oruç
Sakarya Yöresi Halk Oyunlarinda Kullanilan Çalgilar  EmptyPaz Ağus. 21, 2011 4:04 pm tarafından yasinkun

» Başka Dinlerde Oruç
Sakarya Yöresi Halk Oyunlarinda Kullanilan Çalgilar  EmptyPaz Ağus. 21, 2011 4:03 pm tarafından yasinkun

» Fıtır Sadakası ve Hükmü
Sakarya Yöresi Halk Oyunlarinda Kullanilan Çalgilar  EmptyPaz Ağus. 21, 2011 4:00 pm tarafından yasinkun

» Fitre ve Fidye Arasındaki Fark Nedir?
Sakarya Yöresi Halk Oyunlarinda Kullanilan Çalgilar  EmptyPaz Ağus. 21, 2011 3:59 pm tarafından yasinkun

» Günah İşleyenin Orucu
Sakarya Yöresi Halk Oyunlarinda Kullanilan Çalgilar  EmptyPaz Ağus. 21, 2011 3:58 pm tarafından yasinkun

» Hadis-i Şeriflerle Oruç ve Ramazan Ayı
Sakarya Yöresi Halk Oyunlarinda Kullanilan Çalgilar  EmptyPaz Ağus. 21, 2011 3:55 pm tarafından yasinkun

» Hamile ve Süt Emziren Kadının Durumu
Sakarya Yöresi Halk Oyunlarinda Kullanilan Çalgilar  EmptyPaz Ağus. 21, 2011 3:54 pm tarafından yasinkun

» Kefareti Düşüren Haller
Sakarya Yöresi Halk Oyunlarinda Kullanilan Çalgilar  EmptyPaz Ağus. 21, 2011 3:54 pm tarafından yasinkun

» Seferi Hali ve Oruç
Sakarya Yöresi Halk Oyunlarinda Kullanilan Çalgilar  EmptyPaz Ağus. 21, 2011 3:53 pm tarafından yasinkun

En iyi yollayıcılar
yasinkun
Sakarya Yöresi Halk Oyunlarinda Kullanilan Çalgilar  Vote_lcapSakarya Yöresi Halk Oyunlarinda Kullanilan Çalgilar  Voting_barSakarya Yöresi Halk Oyunlarinda Kullanilan Çalgilar  Vote_rcap 
akın54
Sakarya Yöresi Halk Oyunlarinda Kullanilan Çalgilar  Vote_lcapSakarya Yöresi Halk Oyunlarinda Kullanilan Çalgilar  Voting_barSakarya Yöresi Halk Oyunlarinda Kullanilan Çalgilar  Vote_rcap 

Anket

Web Sitemizi Nasıl Buldunuz ?

 
 
 
 

Sonuçları Gör

Ziyaretçi Defteri
Sakarya Yöresi Halk Oyunlarinda Kullanilan Çalgilar  6988incia6788052
Şerbetpınarı Köyü Facebook’ta!
Sosyal yer imi

Sosyal yer imi reddit      

Sosyal bookmarking sitesinde Şerbetpınarı Köyü Forum Sitesi adresi saklayın ve paylaşın

Sosyal bookmarking sitesinde Şerbetpınarı Köyü Forum Sitesi adresi saklayın ve paylaşın

RSS akısı


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


Istatistikler
Toplam 17 kayıtlı kullanıcımız var
Son kaydolan kullanıcımız: ercem88

Kullanıcılarımız toplam 344 mesaj attılar bunda 317 konu
Kimler hatta?
Toplam 1 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 1 Misafir

Yok

[ Bütün listeye bak ]


Sitede bugüne kadar en çok 80 kişi Çarş. Ağus. 09, 2017 10:41 am tarihinde online oldu.

Sakarya Yöresi Halk Oyunlarinda Kullanilan Çalgilar

Aşağa gitmek

Sakarya Yöresi Halk Oyunlarinda Kullanilan Çalgilar  Empty Sakarya Yöresi Halk Oyunlarinda Kullanilan Çalgilar

Mesaj tarafından yasinkun Perş. Tem. 22, 2010 4:22 pm

SAKARYA YÖRESİ HALK OYUNLARINDA KULLANILAN ÇALGILAR (MÜZİK ALETLERİ)

Halk oyunlarını icra eden elemanların hiçbiri, icra ettikleri oyun müziklerini notaya bakarak veya notadan öğrenerek çalmamaktadırlar. Yörede halk oyunlarının müzikleri, usta-çırak ilişkisi ile kuşaktan kuşağa aktarılmaktadır. Düğün ve eğlencelerde üç veya dört çalgı eşliğinde müzik yapılmaktadır. Bu çalgılar:

• Cümbüş
• Klarnet
• Davul
• Darbuka
• Ud
• Keman’dır.

“Klarnet”, “cümbüş”, “keman” ve “ritm” (“davul” veya “darbuka”) ana sazlardır. Zaman zaman “ritm” olarak “davul” veya “darbuka” ayrı ayrı çalınmaktadır. Halk oyunları veya müzikli eğlencelerde her zaman “keman” yer almamaktadır. “Keman”ın da yer aldığı dörtlü takıma yörede “İnce Takım” denmektedir. 21 Nisan 1982 tarihinde Geyve Halk Eğitimi Merkezi yöre müziğinde kullanılan “Klarnet”, “cümbüş”, “keman” ve “ritm” (“davul” veya “darbuka”) için Kültür ve Turizm Bakanlığı’na tescil başvurusu yapmış. Yapılan araştırma ve incelemelerden sonra Kültür ve Turizm Bakanlığı Milli Folklor Araştırma Dairesi Başkanlığı’nın 12 Mayıs 1983 tarih ve 380.1/983 sayılı yazı ile yörede kullanılan çalgılar/müzik aletleri resmen tescil edilmiştir.

Geyve, Taraklı ve Pamukova yöresi müziğinde en tanınmış kişi; “Kozanlı Klarnetçi Nizamettin Gemici” ve sonra da yöre müziklerini 1962 yılında ondan öğrenen “Taraklılı Öğretmen Ahmet İşsever”dir. Bugün 58 yaşında olan “Taraklılı Öğretmen Ahmet İşsever”, halen halk oyunu oynamakta ve 1975 yılından beri de yöre halk oyunlarının öğreticiliğini aktif olarak sürdürmektedir.

Ancak yörede tespit edilen bu çalgıların bir bölümünün özellikle “Cümbüş”, “Ud”, “Keman”ın yaklaşık 80-100 yüzyıllık geçmişi olduğu sanılmaktadır. “Bağlama”nın yerini “Cümbüş”ün aldığı, “Klarnet”, “Davul” ve “Darbuka”nın ise daha öncede yörede çalgı olarak kullanıldığı kanısı halk arasında yaygındır.




MANİLER

Mevcut yazılı kaynaklarda derlenmiş özgün manilere rastlanmaktadır. Günümüzde düğünlerde, kına gecelerinde mani söyleme geleneği kimi yörelerde canlılığını korumaktadır. Yörede gelini ağlatmak için, ya da geline söyletilen maniler şunlardır.

Evlerim ıssız kaldı
Destiler susuz kaldı
Evdeki yengelerim
Görümcesiz kaldı.
Potin bağım çözüldü
Bağla hey anam bağla
Yarın öğleden sonra
Otur da beni ağla
Gelinlik çarşafı
Belime bağlasınlar
Beni seven dostlarım
Arkadan ağlasınlar.
Avlu dibinde keser
Bizim köye yel eser
Bizim köyün kızları
Hem eserdir hem güzel
Ayağımda yemeni
Altı yok üstü yeni
Babam köye kız vermez
Yeminlidir yeminli
Alan düzün yolları
Tahtadan tahtaya mı?
Yar bizim buluşmamız
Haftadan haftaya mı?
Bugün hava yaz yarim
Mintanı beyaz yarim
Bisikletin üstünde
Bana mektup yaz yarim
Mektup yazarsan yarim
Koy kibrit kutsuna
Bizim oradan geçerken
At evin arkasına
Oturdum arsına
Acıyor musun yarim
Ağanın parasına
Masa üstünde pekmez
O pekmez bana yetmez
Sakarya’nın kızları
Başlıksız gelin gitmez
Ev üstüne ev yaptım
Çıktım üstüne baktım
Yarim gelecek diye
Çifte lambalar yaktım
Çapa kazarım çapa
Hayrola da hayrola
O kız bana yar ola
Yar olmazsa can ola
Derdime derman ola

İn dereye dereye Bahçenin kapısını
Sarı erik yemeye Bir vuruşta açarım
Annem yumurta satmış Dünür yolla sevdiğim
Seni evlendirmeye Vermezlerse kaçarım

Ayakkabımın teki Hey babam hain babam
Yarimin adı Zeki Hayattan attın beni
İste beni babamdan Bin lira para için
Sana verirler belki Ellere verdin beni.




MANAVLARDA BİR RAMAZAN GELENEĞİ: TEMCİT

Geleneksel bazı norm ve uygulamalar, artık çok az kişi tarafından hatırlanmakta veya bilinmektedir. Yörede çok az kişi tarafından bilinen ve hatırlanan bir Ramazan geleneği de “Temcit”tir. Günümüzde kırk-elli yaşını aşmış kişilerce ve yalnız Taraklı yöresinde hatırlanan “Temcit” geleneği, inanç merkezli ve birçok toplumsal işlevi bir arada barındıran bir nitelik taşımaktadır.

Ramazan ayında davulla insanları sahura kaldırmadan önce, evin erkeğini rahatsız etmeden kadını pilav yapmaya davet etmek için, genç erkeklerin ferdi veya toplu olarak camii minaresinden ya da minarelerinden, sık tekrarlar biçiminde söylediği kafiyeli sözlere ve ilâhilere Temcit denmektedir.

Yörede Ramazan yaklaşırken başlanan hazırlıklar arasında; kadınların yufka açması/alması, kurutması gibi iftar ve sahura yönelik yiyecek hazırlıklarının yanı sıra “Temcit” için, gençler “Temcit Grubunu” oluşturulurlar. Çünkü yörede “Temcit”e çıkmadan erkekler büyümüş kabul edilmemektedir. Manavların geleneksel eğlencelerinde kadın ve erkek ayrıdırlar. Katı Sünni Hanefi geleneğin kendine özgü yarattığı bir açılım olan “Temcit Merakı”, aslında genç delikanlıların gönlü olduğu genç kıza sesini duyurma fırsatını da verdiği için, farklı bir toplumsal işlevi de kendi içinde barındırmaktadır. “Temcit” için sahurdan önce minarelerden kafiyeli sözler söyleyen genç delikanlılar, sevdalandıkları kıza yarı ilahi bir masum bir duygu yoğunluğu ile

“Tespihleri yeşil taştan
Haber gönder uçan kuştan
Ya Allah, ya Allah, ya Allah”

diye seslenebilmektedirler. Benzer biçimde söylenen birçok kafiyeli söz ve maniler bulunmaktadır:

“Yar elbete elbete
Şeker koydum şerbete
Bu dünya böyle gitsin
Kavuşuruz cennette”
“Hey bulutlar bulutlar
Meyve vermiyor dutlar
Ayda yılda bir selâm
Kesilmesin umutlar”

diye genç erkekler tarafından tek tek veya toplu olarak söylenen “Temcit Sözleri” bunlardan birkaç tanesidir
.
yasinkun
yasinkun
ADMİN
ADMİN

Takımı : Galatasaraylı
Burç : Başak çin astrolojisi : Keçi
Mesaj Sayısı : 342
Rep Gücü : 983
Başarı Sistemi : 0
Kayıt tarihi : 16/06/10
Yaş : 32
Cinsiyet : Erkek Nerden : Kocaeli
İş/Hobiler : Kocaeli Üni. - Elektrik Müh.

https://www.facebook.com/kunyasin

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz